Top 10 gafe în social media

Junior_Jobs_Top 10 gafe in social media_1

Pentru că lumea acum s-a mutat în mediul online, tot ce facem este postat pe site-urile de socializare. Companiile și persoanele publice există și ele în social media și își promovează fiecare produsele sau serviciile lor. Dar pentru că se mai întâmplă să și greșim vom vedem unele dintre gafele din social media. Unele mai mari altele mai mici…

O-Factor Fan Page

Da, da Facebook-ul a devenit cel mai bun prieten și nu e ok să aflăm ce face toată lumea de pe peretele fiecăruia. Totuși, nici să te filmezi singură pe un vblog și să comentezi despre asta nu e în regulă. Poate chiar ar fi bun un buton de ”who cares?”!

Dennys

Junior_Jobs_Top 10 gafe in social media_2

Restaurantul Dennys din SUA a printat meniuri cu adresa lor de Twitter, care a produs confuzie în rândul consumatorilor. Adresa trecută era twitter.com/dennys, în loc de @DennysDinner. Adresa de pe meniuri fiind pagina unui anume Denny, din Taiwan. Consumatorii au fost surprinși să găsească teewt-uri în limba chineză pe acea pagină.

Asus

Asus a gafat în anul 2009 când a lansat un concurs online pentru bloggeri. 6 bloggeri au folosit un timp un kit Asus, iar apoi au făcut un review pentru produse. Regula stabilită la început a fost ca fanii să voteze blogger-ul preferat, acesta urmând să păstreze kit-ul oferit de Asus. Dar pentru că cel mai votat blogger făcuse o recenzie mai puțin bună pentru companie, aceasta a schimbat regulile jocului. Câștigătorul se desemna prin votul bloggerilor, așa că altcineva a câștigat, care a avut o recenzie mai bună.

Coca Cola

Coca- Cola Australia, a postat pe Facebook un post care încuraja utilizatorii să completeze propoziția din comentariu de deasupra, creând astfel o poveste. Însă aceștia au început să posteze obscenități unii la adresa altora. Cu toate că, nu asta a fost intenția , totul s-a transformat într-o mare gafă, iar comentariile răutăcioase au fost șterse.

Cisco

În acest caz nu este vorba despre greșasla companiei, ci de cea a unei absolvente. Acesteia i-a fost oferit un job în cadrul companiei, iar indecisă fiind a postat pe Twitter mesajul „Acum trebuie să aleg între a primi un salar generos și a face naveta până la San Jose și a urî munca în același timp.” Un angajat Cisco i-a răspuns cu mesajul „Cine este managerul care face angajări? Sunt sigur că i-ar plăcea să audă că ai urî munca.” E și acesta un mod de a spune nu job-urilor.

Cinnamon

Junior_Jobs_Top 10 gafe in social media_3
Cinnamon este un restaurant din Dublin, iar răspunsul lor la un tweet care avea rolul de feedback a transformat totul într-un dezastru. Persoana responsabilă de pagina de Tweeter a răspuns unei plângeri făcute de o persoană care așteptase 40 de minute pentru a fi servit, spunând că este o zi aglomerată în restaurant. Totul s-a transormat de la rău la și mai rău când acesta a spus că ei nu au nicio problemă, urmând ca apoi să îl facă nesimțit pe consumatorul respectiv.

McDonald’s

În ianuarie 2012 compania McDonald’s a încercat să se promoveze și în același timp să interacționeze cu publicul pe Twitter prin #meetthefarmers și #mcdstories. Acest proiect nu a ieșit deloc bine deoarece utilizatorii de Twitter au început să posteze poveștile lor horror cu McDonald’s. Astfel publicitatea pe care aceștia doreau să o facă le-a făcut o imagine și mai proastă. Aceștia au recunoscut ulterior, că acestă campanie nu s-a desfășurat așa cum a fost plănuită și a fost încheiată în mai puțin de 3 ore.

Traian Băsescu

Se întâmplă și în România gafe, astfel că, în data de 29 iunie 2013 a fost postat pe site-ul Președinției mesajul președintelui pentru români de ziua imnului: „Ziua de 29 iunie, când toți românii sărbătoresc Imnul Național, ne oferă un bun prilej să înțelegem cât de important este să fim uniți în jurul valorilor noastre naționale…”. Acest mesaj a fost șters ulterior, deoarece ziua imnului este în data de 29 iulie, conform legii 99 din 26 mai 1998. Scuzele de rigoare nu au întărziat să apară, dar s-ar părea că totuși, angajații responsabili au plătit cu 10% din salariu.

Comisia Europeană

Pentru că se poate întâmpla și la case mai mari, Comisia Europeană a comis o gafă mare în social media în anul 2012. Aceștia au dorit să arate că știința nu este doar pentru bărbați, așa că au lansat un teaser „Science: It’s a girl thing!”. Problema în acest videoclip este că domnișoarele de acolo par a face reclamă la produse cosmetice sau îmbracăminte, poate chiar la accesorii, cum ar fi ochelari de soare, dar nicidecum la știință. La prima vedere, nici nu mi-ar fi trecut prin cap că acest filmuleț ar putea fi pentru Comisia Europeană.

Crucea Roșie

Junior_Jobs_Top 10 gafe in social media_4

Cea mai mare gafă care se poate întâmpla este să încurci contul personal cu cel al companiei pentru care lucrezi. Așa s-a întâmplat în cazul Gloriei Huang, care a postat pe Twitter următorul mesaj „Ryan a găsit încă 4 sticle de bere, noi când bem, bem calumea #gettingslizzerd” de pe contul companiei American Red Cross. Greșeala a fost reparată într-o oră, aceasta și-a cerut scuze pe contul personal, iar tweet-ul a fost șters, dar deja era prea târziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *