În ce fel afectează rețelele de socializare viața noastră profesională?

Junior Jobs - retele de socializare1

Fiecare o facem. O dată pe săptămână, zilnic, de mai multe ori pe zi. Postăm lucuri pe diferetele conturi ale rețelelor de socializare, ca să nu uite lumea că suntem și noi acolo sau ca să împărtășim în masă diferite lucruri care ni se par amuzante, memorabile, utile, importante. Ăștia suntem; noi și rețele sociale. Viața noastră se dedublează în virtual în prezent și fie că vrei sau nu să iei parte la mișcarea maselor, o dată tot ai fost menționat, cineva a pus o măcar o poză cu tine, apari acolo vrei nu vrei.

Ești căutat

Știai că 78% din recrutorii de job-uri caută pe motoarele de căutare “biografiile” candidaților, iar 63% verifică și profilurile de social media? Așa că e foarte important ce faci pe site-urile de socializare – această activitate poate avea un real impact asupra carierei și inclusiv a salariului tău.
Ca să înțelegi cu adevărat ce trebuie și ce nu trebuie să postezi pe site-urile de socializare, înainte de a apăsa “Post” sau “Share” pune-ți întrebarea: “Aș putea să împărtășesc informația asta pe un post de televiziune național?”. De aici, tragi singur concluzia dacă e ok sau nu să continui cu apăsatul butonului.

Brand-uiește-te cum trebuie

Junior Jobs - retele de socialiaare2

Să trecem acum la subiect: branding-ul personal. Odată ce ai un cont pe o rețea de socializare, îți conturezi imaginea personală în viziunea oamenilor care au acces la profilul tău. Ce postezi, cum arăți în pozele tale și în cele tag-uite, la ce dai like, ce te pasionează, ce link-uri ți se par demne de a fi postate. Ăsta e brandul tău. Și trebuie să-l îngrijești, la fel cum te îngrijești pe tine în toate celelalte aspecte.
E bine de știut că site-uri de social-media precum Facebook și Twitter apar printre primele la rezultatele motoarelor de căutare, așa că asigură-te că setările tale de confidențialitate sunt bine puse la punct pentru aceste pagini. Totodată, Lindsey Pollak, purtătoarea de cuvânt LinkedIn sugerează să ștergi orice plângeri sau comentarii referitoare la locul de muncă sau poze cu tine în posturi nepotrivite. Cred că nu e nevoie să mai zic asta, dar o să o fac oricum: niciodată să nu fii vulgar în situații publice online. E total deplasat și nepotrivit.

Îngrijește-ți reputația online

“Dacă numele tău nu apare pe Google, angajatorii se vor întreba dacă ai ținut pasul cu cele mai recente tendințe sau dacă ești calificat pentru un loc de muncă care necesită abilități digitale minime”, spune Dorie Clark, blogger pentru Harvard Business Review.
Cum să schimbi asta? Să zicem că ești în căutarea unui job de designer interior; pornește un blog în care să aduni decoruri care te inspiră. Angajatorii sunt impresionați de inițiative de genul (Blogger și WordPress oferă servicii gratuite pentru astfel de proiecte).

Unele lucruri mai bine rămân offline

Ai primit o ofertă de job și ești foarte entuziasmat? E perfect! Dar nu te pripi să postezi anunțuri în care să dai de veste lumii asta pe Facebook până nu ai primit verdictul final. Mulți oameni au fost desconsiderați pentru poziții la care aveau o șansă reală din acest motiv. Păstrează vestea pentru comunicarea personală, las-o să rămână între tine și prietenii tăi apropiați.

Gafe pe social media

Ai anunțat că nu poți ajunge la job fiindcă nu te simți prea bine? Poate n-ar fi cea mai bună idee să dai check-in în locația unde ai mers să bei o bere cu “băeții” sau un vin cu “pretenele” în ziua respectivă. Kevin Colvin va rămâne pentru totdeauna în istoria gafelor pe social media după ce și-a luat liber din cauza unei “urgențe familiale” de Halloween ca mai apoi, colegii săi să vadă o poză cu el din ziua respectivă costumat în zână la o petrecere. Șeful său l-a concediat următoarea zi, dar nu după ce a trimis un mail întregii companii cu poza respectivă.
Morala: nu îți adăuga colegii de lucru pe Facebook, pentru asta există LinkedIn. Nu îți da check-in când în mod normal ar trebui să fii altundeva. Dar ideal ar fi să fii sincer. Nu trebuie să scrii un post sau să apară vreun check-in cu numele tău în el ca să fii deconspirat. Cineva care e în același loc cu tine în timp ce chiulești poate să facă o poză și poate că acel cineva e prieten cu un coleg de-al tău, și poza îi va apărea acestuia pe News Feed. Miracolele rețelelor online sunt de nestăpânit!

Misc: niște ultime sugestii scurte și la obiect

Informații nepotrivite de împărtășit. Niciodată.
1. Abține-te din a spune listei tale de prieteni cât de tare te plictisești în timpul orelor de muncă.
2. Nu răspândi informații confidențiale sau bârfe de la locul de muncă.
3. Nu bombarda oameni pe care nu îi cunoști destul de bine cu friend request-uri.
4. Nu îți vorbi de rău clienții, șefii sau colegii.
5. Nu te implica în certuri online.

Sfat final

Ajută-ți alterego-ul virtual, iar și el te va ajuta pe tine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *